Financieel

Wat doet deze accountant in de buurt van Venlo voor uw bedrijf?

Nextmagazine

Als u een eigen bedrijf heeft in de omgeving van Venlo of Tegelen, dan is het verstandig om een goede accountant in de regio te zoeken. Deze kan uw administratie voor u doen en zorg dragen voor de aangiften bij de Belastingdienst. Ook het opstellen van de jaarcijfers en de controle daarop behoort tot de taken van een boekhouder uit de omgeving van Venlo. Als er iets niet klopt in de boeken, is het immers zaak om dit vroegtijdig te constateren en de fout indien mogelijk zo snel mogelijk te herstellen. Zo voorkomt u problemen met en mogelijk een boete van de Belastingdienst.

Goed overzicht over uw financiën is belangrijk

Als ondernemer is het voor u belangrijk om te weten hoe u er financieel voor staat. Is het wel of niet verstandig om een bepaalde investering te doen? Is er voldoende geld in kas om het kantoorpand te verbouwen? Uw accountant in Venlo kan u inzicht geven in het antwoord op dit soort vragen. Ook kan hij of zij voor u onderzoeken of het financieel verantwoord is om geld te lenen voor een grote investering. Uw boekhouder in de omgeving van Venlo zorgt ervoor dat u zich volledig op uw bedrijf kunt concentreren, zonder dat u voortdurend in de cijfers moet duiken.

Welk boekhoudkantoor kan u helpen met de administratie?

Als u een ervaren accountant in regio Venlo zoekt, neem dan eens contact op met Schreurs Winters Accountants & Bedrijfsadviseurs in Tegelen. Zij kunnen u helpen met het op orde brengen en houden van uw administratie. Deze boekhouder in de omgeving van Venlo werkt voor mkb’ers in de regio en heeft hiermee ruime ervaring. Op de website vindt u de contactgegevens voor het maken van een afspraak. Gun uzelf als ondernemer meer vrijheid en laat de administratie over aan mensen die daar echt verstand van hebben. Zo weet u zeker dat uw administratie altijd op orde is en dat u niet voor onverwachte en/of onaangename verrassingen komt te staan.

Schakel een deskundige boekhouder uit de buurt van Hilversum in

Heeft u een eigen bedrijf in de buurt van Hilversum en bent u op zoek naar een professionele boekhouder? Dan schakelt u een boekhouder van Kuperus en Partners uit Bussum in. Hier kunt u terecht voor belastingadvies op maat, gebaseerd op gedegen vakkennis en jarenlange ervaring. De belastingadviseurs blijven continu op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op financieel en fiscaal gebied. Op deze manier weten ze zeker dat ze u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn met de boekhouding. Dit wordt bovendien op een volledig transparante wijze gedaan, zodat u altijd op de hoogte bent van de situatie omtrent uw administratie.

Voor welke diensten schakelt u dit boekhoudkantoor in?

De beste boekhouder in de wijde omgeving van Hilversum vindt u dus bij Kuperus en Partners in Bussum. De betrokken boekhouders zorgen ervoor dat ze weten wat er binnen uw bedrijf speelt. Enkel op deze manier is het namelijk mogelijk om de meest efficiënte belastingaangifte voor u in te vullen. Natuurlijk kunt u een boekhouder van Kuperus en partners, nabij Hilversum, ook inschakelen voor andere boekhoudkundige diensten. Denk bijvoorbeeld aan het opstellen van de jaarrekening of het verwerken van financiële mutaties. Omdat deze boekhouders zo betrokken zijn bij uw onderneming, zijn zij bovendien de ideale sparringpartner in het geval van overname, financiële risico’s en uitbreiding.

Neem contact op om een afspraak te maken met de boekhouder

Wilt u direct een afspraak maken met een betrouwbare boekhouder in de buurt van Hilversum? Op de website van Kuperus en Partners vindt u de contactgegevens. Dan heeft u snel de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan met ervaren boekhouders. Wilt u eerst meer informatie over de dienstverlening? Ook dat is geen probleem! Neem telefonisch of via e-mail contact op en stel uw vragen aan een van de vriendelijke medewerkers. Transparantie is namelijk een van de pijlers van dit bedrijf!

 

https://kuperusenpartners.nl/

Succesvol beleggen dankzij de vermogensbeheerders van deze organisatie

Nextmagazine

Wilt u succesvol beleggen en bent u daarom op zoek naar kundige vermogensbeheerders in Nederland? Kies dan voor het bedrijf Optimix, gevestigd in Groningen, Amsterdam en Eindhoven. Dit is niet zomaar een vermogensbeheerder die let op de cijfers; zij stellen de mens te allen tijde centraal om het beste uit vermogensbeheer te halen. Dit doen zij al sinds 1983 en sindsdien zijn ze uitgegroeid tot een team van 40 specialisten. Inmiddels beheert Optimix al ruim € 2,5 miljard voor enkele honderden vermogende families, DGA’s, stichtingen en instellingen. Sinds 1 september 2016 zijn zij bovendien een zelfstandig onderdeel van Handelsbanken Nederland en verrichten ze onder eigen vergunning alle activiteiten op het gebied van vermogensbeheer. Wilt u weten wat de vermogensbeheerders van Optimix voor u kunnen betekenen en hoe u het beste uit uw beleggingen haalt? Lees dan verder en bezoek hun website voor meer informatie.

Waar u op let wanneer u een vermogensbeheer inschakelt

In uw zoektocht naar vermogensbeheerders let u op een aantal zaken. Ten eerste is uiteraard de deskundigheid van de vermogensbeheerder van belang. Hij of zij moet ervaring hebben in het vakgebied u moet u kunnen adviseren wanneer het nodig is. Indien u wat minder verstand heeft van beleggen, is het prettig om terug te vallen op een professional die u duidelijke uitleg geeft. Ten tweede wilt u de verhouding tussen rendement en risico’s zo optimaal mogelijk houden. Dit betekent dat u uw financiële doeleinden in de gaten blijft houden en risico’s neemt wanneer het goed uitkomt. Ook hierbij is deskundig advies natuurlijk zeer welkom, wat u mag verwachten van een vermogensbeheerder van Optimix. Ten derde wilt u dat vermogensbeheerders uw doelen volledig centraal stellen. Dit is precies waarom Optimix voor u een goede keuze is, want hier heeft de persoonlijke situatie en hebben de doelen en wensen van beleggers de hoogste prioriteit.

Haal het beste uit uw vermogen

Informeer naar de mogelijkheden die Optimix u biedt door een kennismakingsgesprek in te plannen. Zo leert u meer over de werkzaamheden van vermogensbeheerders en hoe u succesvol belegt in uw specifieke situatie. Op basis hiervan selecteren zij een vermogensbeheerder die het beste bij uw doelen en wensen past. Op deze manier haalt u het meeste uit uw vermogen!

https://www.optimix.nl/

Ontvang financieel advies op maat door een gespecialiseerde adviseur in Den Haag

Wanneer u op zoek bent naar een financieel adviseur, heeft u in de regio Den Haag de keuze uit heel veel verschillende partijen. Punt & Van de Weerdt is er daar één van. Zij staan paraat voor grote en kleine bedrijven, beginnende ondernemers, internationale bedrijven, topsporters en particulieren met financieel advies op maat. In principe dus iedereen die interesse heeft in betrouwbaar financieel advies!

Een volledig fiscaal dienstenpakket

Het belastingadviesbureau Punt & Van de Weerdt beschikt over een volledig fiscaal dienstenpakket en kan hiermee iedere cliënt van optimaal belastingadvies voorzien. Cliëntgericht en efficiënt: zo omschrijft u hun dienstverlening het best. Zij weten raad met iedere zaak rondom belastingen en fiscale administratie en hebben al menig cliënt uit Den Haag een degelijk advies kunnen geven. Het verzorgen van aangiftes, advies geven bij bedrijfsopvolging en het bedenken van een optimale fiscale structuur: de adviseurs van dit bureau doet het allemaal. Heeft u een fiscale vraag of een probleem omtrent uw aangiftes, administratie of jaarrekening? Of heeft u dringend advies nodig bij het ontwikkelen van uw financiële planning? Ga in zee met een financieel adviseur van dit bureau uit Den Haag en het wordt geregeld. Hun belastingadviseurs weten zich met ieder fiscaal vraagstuk raad, dus ook met die van u. De medewerkers hanteren bij iedere kwestie een cliëntgerichte houding, een efficiënte werkwijze en een duidelijke communicatie. Zij beantwoorden iedere vraag die u heeft met hun expertise. Zij houden hun kennis altijd up-to-date door regelmatig fiscale cursussen en studiebijeenkomsten bij te wonen. Zo bent u dus verzekerd van het allerbeste advies.

Profiteer van een allesomvattend financieel advies

Komt u er met de belastingaangifte of jaarrekeningen niet helemaal uit of bent u startende ondernemer en daarom op zoek naar een financieel adviseur in Den Haag? Neem contact met hen op om de mogelijkheden te bespreken en profiteer binnenkort ook va een allesomvattend financieel advies.

https://www.defiscalisten.nl/

Uitbesteden van de jaarrekening kan zinvol zijn

De jaarrekening wordt, zoals de naam zegt, eens per jaar opgemaakt. Die heeft betrekking op de financiële toestand van een bedrijf of organisatie. Het maakt deel uit van het jaarverslag. In het jaarverslag komen niet alleen financiële aspecten aan de orde, maar ook bijvoorbeeld de personele invulling en waarmee men zich bezig heeft gehouden. We richten ons in dit artikel met name op de jaarrekening en waarom de jaarrekening uitbesteden zinvol kan zijn.

Iets meer over het jaarverslag

Een jaarverslag is een terugblik op het afgelopen jaar. Met het jaarverslag informeert een bedrijf de belanghebbenden, in het Engels stakeholders genoemd. We praten dan onder meer over financiers, zakenrelaties en het eigen personeel. Voor de inhoud van een jaarverslag bestaat geen vaste vorm. Een fraai en informatief jaarverslag is een uitstekende manier voor een bedrijf om zich te presenteren. Het is dus geen slecht idee om daar een zekere distributie aan te geven.

Waaruit bestaat een jaarrekening

Een jaarrekening omvat drie onderdelen. Dat zijn:

  • Een balans: Op een balans staat vermeld wat je bezittingen en je schulden zijn op 31 december van dat jaar.
  • Een winst- en verliesrekening: Een winst- en verliesrekening zet naast elkaar de gedurende het boekjaar gemaakte omzet en de uitgaven om die omzet te realiseren. Zo kun je dus zien of er winst of verlies is gemaakt.
  • Een uitleg: De uitleg geeft aan hoe de cijfers in de jaarrekening zijn opgebouwd.

Wie is verplicht om een jaarverslag te maken

Of een bedrijf of organisatie een jaarverslag moet maken, en dus ook een jaarrekening, hangt van diens rechtspersoon af. De verplichting geldt onder meer voor:

  • Een besloten vennootschap;
  • Een naamloze vennootschap;
  • Onderlinge waarborgmaatschappijen;
  • Coöperaties.

De bedrijven die verplicht zijn om een jaarrekening op te stellen, dienen een exemplaar daarvan te deponeren bij de Kamer van Koophandel (KvK). Eenmanszaken en vennootschappen onder firma hebben niet de verplichting van een jaarverslag, maar wel om voor hun eigen administratie een jaarrekening te maken, die echter niet bij de KvK hoeft te worden gedeponeerd.

Jaarrekening uitbesteden

Met name bij een klein bedrijf is er niet altijd voldoende kennis en/of capaciteit aanwezig om een goede jaarrekening op te stellen. De vraag is ook of de vrijmaking van de capaciteit minder kost dan een uitbesteding. Bovendien kan het nuttig zijn dat iemand van buiten het bedrijf eens naar het financiële reilen en zeilen van de onderneming kijkt. Je krijgt dan van een financiële expert als het ware een spiegel voorgehouden.

Budgetbeheer in Enschede is de juiste keuze

Nextmagazine

Heeft u moeite een goed zicht op uw financiën te houden? Als u problemen heeft met: het betalen van uw rekeningen, het bijhouden van uw inkomsten en uitgaven en het volgen van een budgetplan; dan kan handige budgetbeheer in Enschede een mogelijke oplossing voor u zijn. Wij leren u hoe u uw inkomsten en uitgaven kunt beheren. Wij kijken samen met u naar uw schulden en stellen samen met u een budgetplan op maat op. Uw inkomsten worden voortaan op een zogenaamde budgetbeheerrekening gestort. Van hieruit zorgen we ervoor dat al uw schulden en vaste lasten betaald worden. Budgetbeheer in Enschede is bedoeld voor iedereen die moeite heeft met geld om te gaan. 

Budgetbeheer in Enschede: uw rekeningen en schulden altijd op tijd betaald

Door middel van budgetbeheer in Enschede bent u zeker dat al uw schulden en vaste lasten correct en optijd betaald worden. Doordat wij inzage in uw rekening hebben, kunt u ook geen onverantwoorde uitgaven meer doen. Bij ons bent u niet alleen voor budgetbeheer in Enschede terecht. Heeft u te veel schulden waar u zelf niet meer uit kunt komen, dan kunt u ons inschakelen om een betalingsregeling met uw schuldeisers te treffen. Heeft u meerdere schuldeisers en kunt u moeilijk uw hoofd boven water houden? Wij bemiddelen met uw schuldeisers en stellen samen met u een afbetalingsplan op. Wij helpen u uw inkomsten en uitgaven onder controle te krijgen.

Budgetbeheer in Enschede helpt u uw financiële situatie op orde krijgen

Zit u in een financieel moeilijke situatie? Aarzel dan niet en wacht niet te lang totdat uw schulden en rekeningen zich opstapelen. Wij kijken samen met u welke oplossing u het best kan helpen. Wij zijn professioneel en deskundig en helpen u graag met uw budgetbeheer in Enschede. Uw rekeningen en schulden worden voortaan op tijd betaald, waardoor uw rekeningen en schulden zich niet verder opstapelen. Heeft u hulp bij uw budgetbeheer in Enschede nodig om uw financiële situatie op orde te brengen? Wij zijn u graag van dienst.



Investeren in Litecoin – is Litecoin klaar voor zijn eigen markt?

Nextmagazine

Litecoin is een uiterst interessant nieuw valuta-concept dat onlangs veel mensen naar zijn vouw heeft aangetrokken.

Het is afgeleid van de technologie achter blokketen, het is volledig deflatie, geen centrale banken, makelaars of instellingen zijn vereist voor het functioneren van zijn werking, elk lid van deze gemeenschap heeft het vermogen om het grootboek te bewaken en eventuele wijzigingen aan te brengen die zij passen. Litecoin heeft een innovatieve benadering van geld dat door velen wordt overwogen als een van de meest unieke geldvormen op het internet vandaag.

 

Litecoin is gemaakt door een anonieme groep individuen op het gebied van webdesign die een vorm van valuta wilde die gemakkelijk te volgen en transactie was. Litecoin werd rond juli van 2021 gelanceerd en binnen de eerste drie maanden lancering was de waarde van deze digitale valuta met meer dan veertig procent toegenomen. In juli 2021 was deze groei versneld en namelijk de waarde van Litecoïne meer dan twee miljoen Amerikaanse dollars. Op het moment dat het werd begroet als het beste nieuwe geld op internet. Sindsdien is Litecoin in populariteit gegroeid en vandaag is het de 4e meest gekochte digitale valuta, alleen overtroffen door Monero, Dash, Forex toymaker Ivybot en Nieuwkomer Peercoin.

 

Een van de redenen is Litecoïne zo populair geworden, is te wijten aan het gemak waarin het kan worden gebruikt door bijna iedereen in de wereld. Litecoin-transacties zijn gratis, het protocol is eenvoudig te gebruiken en er zijn geen kosten in verband met het gebruik van het ecosysteem van Litecoïne. Een andere reden wordt litecoïne die zo veel wordt gebruikt, is omdat het concurreert met andere valuta’s in de wereld, zoals de Amerikaanse dollar, Britse pond, Euro, Japanse Yen en Zwitserse Frank. L

itecoin fungeert als een goedkoper, minder veilig en milieuvriendelijker alternatief voor deze andere concurrerende valuta, dus elke belegger zou het goed doen om deze digitale valuta te bekijken.

 

Litecoins gebrek aan vergoedingen trekt ook een nieuwe groep beleggers aan naar Litecoïne, waardoor de noodzaak van de Litecoin-handelaar of de koper een hoge marktkapitalisatie te behouden. Deze aantrekkelijke zakelijke mogelijkheid helpt ook om het Litecoin-ecosysteem te ondersteunen en het op een hoog niveau van functionaliteit en veiligheid te houden. De komende jaren zullen de voortdurende groei en uitbreiding van deze nieuwe technologie zien. Met behulp van meer handelaren die Litecoin accepteren, zal de vraag naar Litecoin blijven groeien en helpen de Litecoin Marketplace groeien en uitbreiden.

 

De grootste bedreiging voor litecoïne is geen technologische maar een politieke. De regering van de Verenigde Staten samen met het Verenigd Koninkrijk duwt voor de litecoïneontwikkelaars om een transparant, beveiligd en gratis Litecoin-grootboek te creëren. Zonder deze dienst vrezen deze regeringen dat de Litecoin-economie kan worden onderworpen aan illegale activiteiten van Litecoin-gebruikers.

 

Ook al zijn er een aantal voordelen in verband met Litecoin, de grootste bedreiging voor het blijft zijn afhankelijkheid van een open-source-netwerk. Peer-to-peer-leningen en investeringen zijn zowel afhankelijk van een open-source-netwerk, waardoor ze inherent onstabiel zijn. Zonder een alternatieve bron van inkomsten zullen deze projecten tot een slijpstop komen. Een extra nadeel aan investeren in Altcoins is het gebrek aan veiligheid. Litecoin is nog steeds grotendeels ongebonden als een veilige investering.

Krijg meer informatie hier BitcoinMeester

Koop bitcoins

Nextmagazine

Een van de gemakkelijkste manieren om bitcoins te kopen, is door het gebruik van diensten zoals ik deal. I Deal is een service die kopers en verkopers verbindt, van wie beide alleen een internetverbinding nodig hebben om te transacties. I Deal is een handige en betrouwbare manier voor beide partijen om elkaar te ontmoeten, waardoor het ideaal is voor beginners die willen kopen, maar zijn ongerust over hoe ze ervoor zullen betalen. Kopers kunnen gebruik maken van mij om te kopen van overal ter wereld, met behulp van een debet of creditcard. Verkopers kunnen ik gebruiken om hun oude bitcoins te verkopen.

  

Het grote voordeel van kopen en verkopen met I Deal is de veiligheid van de transactie. Er is geen behoefte aan deelnemers om de rigors te doorlopen van het maken van nep-accounts, of geldoverdrachten die niet worden erkend als uit de juiste bronnen. I Deal werkt met de nieuwste ID- en authenticatiesystemen, zodat het proces veilig en vertrouwelijk is. Aangezien alle financiële transacties worden gehouden op beveiligde sites, maakt het ook geen zorgen over hackers die toegang krijgen tot informatie over kopers en verkopers.

Deze bescherming is de belangrijkste reden waarom ik deal aantrekkelijk is voor iedereen die geïnteresseerd is in het leren van bitcoins.

 

Een ander belangrijk voordeel van het gebruik van I-deal is de mogelijkheid om te krijgen wat men wil bij een korting. In tegenstelling tot het kopen en verkopen van fysieke locaties, is het online kopen en verkopen van bitcoins gemakkelijker en handiger. Het biedt ook meer betaalbare prijzen dan kopen van een traditionele site. In tegenstelling tot offline transacties, kan men Bitcoins kopen van I omgaan met een creditcard en vermijd het gedoe van het dragen van grote hoeveelheden contant geld. Alle transacties worden afgehandeld door vertrouwelijke servers en garanderen dat kopers details en privé-informatie te allen tijde worden beschermd.

 

Het grootste probleem dat mensen tegenkomen wanneer ze besluiten om bitcoins te kopen, is of ze al dan niet overal worden geaccepteerd. Gelukkig, wanneer u gebruikt, hoeft u zich geen zorgen te maken over dit probleem. I Deal werkt met de meest online betalingssystemen, waaronder PayPal en ClickBank, zodat u veilig kunt kopen en verkopen en weten dat u in de toekomst een investering maakt.

U kunt ook uw creditcard gebruiken en betalen met een bankpas om vergoedingen voor de verkoop te voorkomen.

 

De belangrijkste betreffende mensen hebben over het kopen en verkopen van bitcoins is hoe ze hun handen op het geld kunnen krijgen die ze nodig hebben om ze voor dollars te verkopen. Dit is meestal een gemakkelijke zorg om te loemen dankzij de verschillende uitwisselingen die ervoor zorgen dat iemand een debetkaart kopen en verkopen. Via deze uitwisselingen kunnen kopers en verkopers transacties voltooien zonder persoonlijke informatie te onthullen en hun geld te verplaatsen naarmate ze willen. Er zijn zelfs uitwisselingsplatformen waar u de goedkoopste prijs voor uw bitcoins kunt krijgen. Als je je zorgen maakt over het niet in staat zijn om je bitcoins te verkopen nadat je ze hebt gekocht, moet je er geen zorgen over je zorgen maken.

 

Samenvattend: ik lieg niet een uitstekende manier om eenvoudige en particuliere geldoverdrachten te maken. Met deze service kunt u bitcoins met vertrouwen kopen en verkopen en veel opties bieden om uit te kiezen. Je hoeft je geen zorgen te maken over het blootleggen van je privégegevens, en je hoeft je geen zorgen te maken over het oplossen van contanten wanneer je wat wilt verkopen.

Krijg meer informatie hier Bitcoinmeester.nl

Beste uitvaartverzekering 2020: Ardanta

Een uitvaartverzekering is een van de meest handige verzekeringen die je maar kunt afsluiten. Het zorgt er namelijk voor dat jouw naasten niet alles zelf hoeven te betalen ten tijde van jouw overlijden maar dat alles al betaald is. Daar komt bij dat een uitvaartverzekering ervoor kan zorgen dat veel zaken al voor je geregeld worden, hier heb je dus geen omkijken meer naar. Ardanta is op dit moment een zeer populaire optie om te kiezen als het aankomt op de uitvaartverzekeringen. In dit artikel laten wij je meer zien over de vraag waarom de uitvaartverzekering van deze aanbieder op dit moment de beste keuze is om te maken.

Geen zorgen dankzij Ardanta

Indien je een uitvaartverzekering wilt afsluiten is Ardanta een van de beste keuzes die je maar kunt maken. Het is met deze aanbieder namelijk mogelijk om echt alles uit handen te geven. Doordat deze partij alle zaken op zich neemt kunnen de naasten de tijd nemen om goed te kunnen rouwen wanneer het zover is. Door de flexibele opties zal je bij deze aanbieder ook nog eens veel vrijheid hebben bij het samenstellen van je eigen uitvaartverzekering. Zo kan je bijvoorbeeld ook een lager budget hanteren als je dit prettig vindt. Hoewel de premie iets hoger ligt dan bij andere aanbieders krijg je hier wel gelijk de beste service voor terug. Dit maakt het dan ook echt een zeer degelijke optie als het aankomt op het kiezen van een goede uitvaartverzekering.

Wat komt er kijken bij een uitvaart regelen?

Het regelen van een uitvaart neemt ontzettend veel werk in beslag. Dit is dan ook de reden dat steeds meer mensen voor een uitvaart regelen hulp inschakelen van een uitvaart ondernemer. Deze ondernemer zorgt ervoor dat alle zorgen uit handen worden genomen. Je zal namelijk moeten denken aan de ceremonie zelf. welke muziek moet er worden gedraaid? Welke bloemen vind je mooi? En op welke locatie wil je het houden? Daarnaast zijn er veel algemene zaken die geregeld moeten worden. Hier kan je bijvoorbeeld denken aan al het papierwerk maar ook aan het kiezen van de kist. De hulp van een goede uitvaart ondernemer zorgt ervoor dat alles voor je wordt gedaan en dat je alleen nog maar na hoeft te denken over de zaken die echt belangrijk zijn.

Kies je voor een uitvaartverzekering dan weet je zeker dat je het jouw naasten zo makkelijk mogelijk kunt maken. De uitvaartverzekering zorgt er namelijk voor dat zij niet mee zelf alle kosten op zich hoeven te nemen. Door de vele voordelen is Ardanta zeker een goede keuze voor iedereen die ook op zoek is naar een goede uitvaartverzekering. Hier op de site is het mogelijk om de kosten voor de verschillende soorten verzekeringen te vergelijken. Door gebruik te maken van deze functie weet je zeker dat je niet meer voor verrassingen komt te staan bij het afsluiten van de verzekering.

 

 

Bespaar gemakkelijk op de bedrijfskosten

Nextmagazine

Elk bedrijf heeft te maken met energiekosten. Zeker binnen een kantoorpand waar veel medewerkers aanwezig zijn lopen de kosten al snel hoog op. Zo staan computers de hele dag aan, worden lichten aangelaten ook wanneer er niemand aanwezig is. Elk bedrijf wil zijn kosten zo laag mogelijk houden. Dus is het goed om te beginnen met sparen op de energiekosten. 

Bespaartips voor op kantoor 

In veel kantoorpanden wordt er gebruik gemaakt van TL verlichting. Dit kost echter veel energie, daarom kan jouw kantoor beter overstappen op LED verlichting. Dit scheelt enorm in het energieverbruik. In eerste instantie lijkt deze investering groot, maar dit is al snel terug te zien in de vaste lasten. Echter is het daarbij belangrijk om de verlichting alleen aan te zetten in ruimtes waar ook daadwerkelijk werknemers aanwezig zijn. Ook is het handig om te letten op het energielabel bij de aanschaf van nieuwe apparatuur. Deze zullen misschien iets duurder zijn in de aanschaf, maar dit loont zich later weer uit. Ook is het belangrijk dat computers aan het eind van de dag worden uitgeschakeld in plaats van dat ze op stand-by worden gezet. Dit bespaart ook op de energierekening.  Ook is het belangrijk dat stekkers uit het stopcontact worden gehaald waarvan de apparaten al zijn opgeladen. Maak je werknemers ervan bewust om goed om te gaan met het energieverbruik. 

Stap over en begin met sparen

Je kunt jaarlijks een hoop geld besparen door het overstappen van energie via easyswitch. Gemakkelijk kun je zowel zakelijke zakelijke en particuliere energie vergelijken. Je hoeft alleen je gegevens in te vullen en vervolgens komen de goedkoopste energieleveranciers uit. Wanneer je jaarlijks overstapt kun je tot wel 450 euro besparen.