Zakelijk

4 tips om je klantenservice te verbeteren

Nextmagazine

Wanneer je ondernemer bent, of wanneer je bij een bedrijf werkt, is het logisch dat de klanten het allerbelangrijkste onderdeel van de onderneming zijn. Zonder klanten, zal je geen geld verdienen en zou je ook het bedrijf niet kunnen onderhouden. Om een goede band met je klanten op te bouwen, dien je een persoonlijke en professionele klantenservice te hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je de klantenservice kunt verbeteren? Dat is vaak namelijk makkelijker gezegd dan gedaan. In deze blog krijg je 4 handige klantenservice tips, waarmee je de klantenservice van je onderneming direct kunt verbeteren.

1. Zorg voor het beste personeel

De klantenservice is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Dit is het aanspreekpunt waar klanten met vragen of klachten terecht komen. Het is dan ook belangrijk dat de klant op de juiste manier te woord wordt gestaan en dat er direct naar oplossingen wordt gezocht. Kies warme, empathische werknemers uit voor de klantenservice. Wanneer klanten zich gehoord voelen, zullen ze een negatieve ervaring minder lang onthouden.

2. Start met een sterke basis

Zorg ervoor dat je klantenservice personeel met goede software uit de voeten kan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Customer Service software. Dit maakt het werk van de klantenservice makkelijker en fijner om te doen. Daarnaast kunnen gesprekken of klachten direct opgeslagen worden in het systeem. Zo weten nieuwe werknemers wat er speelt en kunnen ze terugkijken welke oplossingen voor nieuwe problemen eerder zijn gebruikt.

3. Kies voor een persoonlijke aanpak

Het werkt altijd beter om klanten persoonlijk te benaderen. De klantenservice dient uit te stralen dat ze voor iedere klant alle tijd nemen, die nodig is om een vraag te beantwoorden of een probleem op te lossen. Het is voor de klanten fijn om zich niet als een nummertje behandeld te voelen, maar echt als persoon. Daarnaast is iedere vraag of klacht uniek, wat ook een unieke aanpak vereist.

4. Zorg voor een optie om aan feedback te komen

Soms vragen bedrijven je na een contactmoment met hen of je ze wil laten weten wat je van het gesprek vond. Op die manier leert het bedrijf wat er goed gaat bij de klantenservice en waar klanten nog tegenaan lopen. Feedback is erg waardevol, aangezien je dan je klantenservice geheel op de wens van je klanten kunt gaan opstellen. Wanneer je dit goed doet, krijg je meer tevreden klanten en zal je bedrijf organisch groeien.

 

Stijgen terwijl de rest daalt: Binance coin deed het

Nextmagazine

Een van de meest besproken cryptovaluta van het afgelopen moment is en blijft Binance coin (BNB). Deze altcoin wist de aandacht te grijpen toen de waarde plotsklaps flink steeg, terwijl andere grote namen als Bitcoin juist daalde. De waarde nam zo hard toe, dat het de valuta nu in de top 5 van grootste currencies is geëindigd. Hoe is deze stijging ontstaan?

Binance coin breekt uit en blijft stijgen

Waar de waarde van de altcoin begin dit jaar nog rond de $36 schommelde, is deze met 700% flink toegenomen tot gemiddeld meer dan $200. De all time high van $279 zette de cryptocurrency direct in de spotlights. Maar hoe heeft deze stijging plaats kunnen vinden?

Als eerste hebben we de Launchpad. Op dit platform werd een SafePal tokenverkoop (SFP) gehouden. Hierbij gold: hoe meer BNB je bezit, hoe meer SPF je via Launchpad kon kopen. Op deze manier werd de vraag naar Binance coin vele malen groter, en werd de koers omhoog gejaagd.

Stacken voor DODO en vruchtbare DeFi-projecten

Maar deze plotselinge stijging verklaart niet waarom de BNB koers steeds verder toenam. Via hetzelfde Launchpad werd ook DODO aangekondigd. De bezitters van Binance coin kunnen binnenkort hun BNB stacken voor DODO, net zoals hun BETH en BUSD. Net zoals bij de SFP, leidt ook deze aankondiging tot een sterke toename in vraag en daardoor in prijs.

Niet alleen Launchpad heeft gezorgd voor de sterke stijging, ook het Binance ecosysteem heeft hieraan bijgedragen. Het aantal unieke adressen op dit platform is enorm gestegen. Dit komt waarschijnlijk door de DeFi-projecten met BNB, die door de hogere transactiekosten op concurrent Ethereum een vlucht hebben genomen. Hoewel de hysterie rond BNB wel wat is gaan liggen, is de koers nog steeds een van de beste op dit moment. Bezitters van Binance coin doen dus goede zaken.

https://www.cryptocurrencylivekoers.nl/

De harde schijven vernietigen?

De computers op kantoor worden vernieuwd voor een sneller exemplaar. Alle gegevens worden gewist van de computer om vertrouwelijke informatie beschermd te houden. Echter betekent dit vaak ook meteen dat men de harde schijven vernietigen moet. Alleen hiermee wordt betrouwbare gegevens beschermd. Vaak gebeurt dit bij de overheid of andere instanties. De gegevens zijn vertrouwelijk en mogen dus nooit openbaar gemaakt worden. Hiervoor kiest men er dan voor om de harde schijf te vernietigen.

 

Laat niets aan het toeval over!

Het risico dat bepaalde gegevens op straat terecht komt is dan minimaal. Echter verwacht men vaak dat het wissen van de gegevens meer dan voldoende is. Helaas komt het nog steeds voor dat het op de harde schijf blijft staan. Denk dus goed na bij het wissen van gegevens van een computer. De harde schijf is namelijk vaak een redmiddel wanneer er plotseling iets verwijderd wordt. Vaak kan je het hier vanaf halen en herstellen. Dit betekent dus ook meteen dat de schijf vernietigd moet worden om geen gegevens te lekken. Er zijn meer dan genoeg ondernemers die op locatie de harde schijf vernietigen. Onder jouw toeziende oog zal dit dan ook gebeuren. 

Volgens de regelgeving zal de vernietiging plaatsvinden. Nadat dit is gebeurd ontvang je binnen vijf dagen een bevestiging met het serienummer van de harde schijf die vernietigd is. Laat niets aan het toeval over en kies ervoor om de harde schijven te vernietigen wanneer deze niet meer worden gebruikt. 

Ajax alarmsysteem

Nextmagazine

Ben je van plan om je woning professioneel te beveiligen? Dan kan je overwegen om een Ajax alarmsysteem aan te schaffen. Dit is het meest bekroonde alarmsysteem huis van de afgelopen jaren. Dit systeem zorgt ervoor dat je woning perfect beveiligd is, maar er ook nog eens geweldig uitziet. Hierdoor beschermt het alarmsysteem je woning perfect, maar ziet het er ook nog eens schitterend uit aan de muur. Combineer dit met een gebruiksvriendelijke app en je woning is voortaan optimaal beveiligd tegen potentiële inbrekers. Voortaan kan je de woning volledig beveiligen in stijl met het Ajax alarmsysteem. Dankzij de technische innovaties van het systeem is je woning ook nog eens 100% veilig. Elke beweging wordt direct door het systeem opgepikt. Als er iets mis is hoor je het als woningeigenaar direct. Jouw woning is zo optimaal uitgerust met de nieuwste snufjes om je woning te beveiligen.

Koppel het alarmsysteem huis aan een meldkamer

Ben je bang dat er wordt ingebroken tijdens je vakantie? De slimste oplossing is een professioneel alarmsysteem huis met een meldkamer. Als er wordt ingebroken grijpt het systeem direct in. Maar daarbij zorgt de meldkamer er ook voor dat er iemand naar de locatie gestuurd wordt. Een medewerker van Ajax controleert direct of de melding vals is. Klopt er iets niet? Dan wordt hier meteen actie op ondernomen. Dankzij het snelle ingrijpen van het Ajax alarmsysteem blijft je woning ook echt veilig. Inbrekers denken nog wel een keer extra na bij het zien van dit alarmsysteem in je woning.

Observatie onderzoek

Nextmagazine

Als privé detective worden we regelmatig ingeschakeld voor een observatie onderzoek. Een werkgever heeft meestal geen compleet beeld meer van de situatie. Er is opvallend gedrag gesignaleerd van personeel, maar antwoorden voor het probleem zijn nog niet gevonden. Wij kunnen je helpen om toch antwoord op verschillende vragen te krijgen. We kunnen bijvoorbeeld een observatie onderzoek voor je uitvoeren. Hierbij kunenn we duidelijk krijgen wat je personeel nu echt doet tijdens z’n afwezigheid. We kunnen je personeel tijdens een ziekmelding schaduwen. Of kijken wat je personeel doet op de dagen dat hij in het buitenland is voor werkzaamheden. Je kan het zo gek niet bedenken of wij kunnen het voor je uitvoeren met een observatie onderzoek. We zorgen ervoor dat er eindelijk een compleet beeld komt van je personeel. Uiteraard brengen we van ons onderzoek een compleet rapport uit inclusief foto en beeldmateriaal. Uiteindelijk kan je zelf besluiten wat je met deze informatie gaat doen. De keuze is aan jouw, maar wij zorgen in ieder geval voor de antwoorden die je nodig hebt om verder te komen!

Ziekteverzuim onderzoek laten uitvoeren bij je eigen personeel

Is jouw personeelslid wel erg vaak ziek? Twijfel je of je personeel wel betrouwbaar is in z’n ziekmelding? Dan kan je een ziekteverzuim onderzoek laten uitvoeren. Wij gaan als privé detective undercover controleren of personeel echt ziek is. We gaan kijken of je personeel wel op kantoor had kunnen verschijnen. De bewijzen die wij aanleveren hiervoor mogen zelfs gebruikt worden tijdens rechtszaken of een UWV onderzoek. Wordt je dus in de maling genomen door je eigen personeel? Maak hier dan voorgoed een einde aan met een ziekteverzuim onderzoek!

Het gemak van ITAM

Wanneer je werkzaam bent in de IT wereld, dan weet jij als geen ander hoe te werken met ITAM. Maar nu rest natuurlijk nog wel de vraag welke voordelen het heeft voor jouw onderneming. Als eerste wordt er gekeken naar de middelen die je op dit moment al gebruikt. Gebruik je het nog? Dan is het geen probleem uiteraard, maar wanneer je het niet meer gebruikt is het zonde van het geld. Hierdoor kan je ervoor kiezen om het niet meer af te nemen zodat je hierop zal besparen.

Het beheren van software en hardware is een enorm belangrijk onderdeel voor ITAM. Wanneer jij hier namelijk niet de volledige kijk op hebt zal je merken dat de software wellicht niet correct wordt geïnstalleerd en overeenkomt met de licentie mogelijkheden.

Aan de slag met projectmanagement!

Je kunt ervoor kiezen om ITAM doelgericht in te zetten om hier van te profiteren. Niet alleen bespaar je hierdoor op de kosten, maar het scheelt ook enorm veel tijd. Tevens ga jij het budget beter spenderen en krijg je hier ook een heldere kijk op.

 

Uitbesteden of toch zelf uitvoeren?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om het geheel over te laten aan een specialist op dit gebied. Het enige nadeel is dan wel dat hier kosten aan verbonden zit waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebt. Echter is het voordeel hiervan wel dat jij jouw focus op andere belangrijke taken kunt houden. Een specialist op dit gebied gaat immers graag voor je aan de slag om het geheel te realiseren. Hiermee weet jij zeker dat alle gegevens in vertrouwde omgeving wordt verwerkt. Ook zal je de kennis en ervaring van een specialist zien en daar ook weer van leren!

Een ITAM is te onderscheiden in drie diverse componenten. Denk hierbij aan Fysiek, financieel en contractueel. Online kan je de gehele werkwijze vinden hoe dat ITAM in mekaar zit en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen. Je zou er gerust voor kunnen kiezen om het zelf uit te voeren. Echter kijk jij hier geheel anders naar, dan wanneer je een expert inschakelt op dit gebied.

Dat ITAM effectief is voor jouw bedrijf om in te zetten is nu wel duidelijk. Ga dus snel aan de slag om te achterhalen welke specialist jouw bedrijf nóg succesvoller kan maken!

Wat zijn de verschillen tussen ISO22000 en FSSC 22000?

Nextmagazine

Voedselveiligheid is cruciaal. Om te zorgen dat bedrijven op een veilige manier voedsel maken, verwerken en transporteren is hiervoor veel wet- en regelgeving ingesteld. Hieraan moeten alle organisaties zich aan voldoen om in deze branche werkzaam te mogen zijn. Als bedrijf moet je dit dan ook kunnen aantonen door middel van certificaten. Nu zijn er nogal wat certificaten te verkrijgen en hebben ze allemaal weer andere voorwaarden. De belangrijkste certificaten die bedrijven werkzaam in de voedingsindustrie kunnen behalen zijn ISO2200 en FSSC 22000. Aangezien er nog veel onduidelijk is over wat deze twee systemen betekenen leg ik je in deze blog hier meer over uit.

ISO220000

ISO22000 is een norm die is vastgesteld voor bedrijven die voedsel produceren of transporteren. Het is een vervolg op het eerder ingestelde ISO9000. Een managementsysteem dat voldoet aan de ISO22000 bevat in elk geval:

  • HACCP-principes
  • Communicatie op interactief niveau
  • Systeemmanagement
  • Basisvoorwaardenprogramma

Door het behalen van het certificaat kun je bewijzen dat je voldoet aan de wet- en regelgeving. Met de invoering ervan is geprobeerd om fraude in de voedselbranche zo veel als mogelijk te voorkomen. In het verleden is het namelijk nog wel eens gebeurd dat er gesjoemeld is met voedsel. Voor dit certificaat dien je een persoon binnen je organisatie verantwoordelijk te maken voor het managementsysteem, die zich ook bezighoudt met trainingen van personeel en andere verbeteringen.

FSSC 22000

Eenmaal in het bezit van ISO22000 komen veel retailers er achter dat dit niet voldoende is. Vooral bedrijven die veiligheidssystemen naar een nieuw level willen tillen is daarvoor FSSC2200 een interessant vervolgtraject. FSSC is tevens een door GFSI erkende norm. Daarmee kun je door het toevoegen van dit schema onderscheid maken van concurrentie. Daarnaast voldoet het schema aan de meeste eisen van retailers.

Aanvullende certificaten

Organisaties kiezen steeds vaker voor het behalen van deze en soortgelijke certificaten. Zo is de afgelopen jaren cyber security ook een prioriteit geworden. Ook hierbij kunnen passende certificaten worden behaald zoals ISO 27701. In dit geval kun je hiermee aantonen dat je de beveiligingssystemen binnen de organisatie op orde hebt. In het verleden is namelijk al vaker misbruik gemaakt door beveiligingssystemen die niet naar behoren werkten die grote schade heeft opgeleverd voor bedrijven en organisaties.

Wees zuinig met kantoorverlichting!

Je ontkomt er niet aan. Zodra jij jouw kantoor binnenwandelt, zet je als eerst de kantoorverlichting aan. Op kantoor is het vaak een stuk donkerder en met de juiste verlichting kun je het werk naar behoren uitvoeren. Wat veel mensen niet in de gaten hebben is dat je behoorlijk kunt besparen op kantoorverlichting. Denk bijvoorbeeld aan het gebruiken van ledverlichting of wellicht een andere vorm.

Waar wij vroeger nooit mee bezig waren is tegenwoordig compleet veranderd. Wij zijn vrijwel allemaal bezig om ons steentje bij te dragen aan het milieu. Verlichting zetten we al snel uit om kosten te besparen en hiervoor zoeken wij dus een andere oplossing. Maar wist je dat dit totaal niet nodig is door de juiste verlichting te gebruiken?

Geschikte kantoorverlichting overal verkrijgbaar!

Het is overigens logisch dat als je kantoorverlichting led zult hebben, je hierdoor zal besparen op de energiekosten. Bovendien heeft led verlichting een langere levensduur dan tl-verlichting! Verlichting op kantoor brandt het meest van allemaal en heeft dus ook enorm veel stroom nodig. Hierdoor zal je merken dat de energienota behoorlijk hoog uit kan vallen wanneer je niet de geschikte verlichting gebruikt. Zonde, want het is een kwestie van seconden voordat jij de led verlichting hebt vervangen. Bovendien kun je het bij veel bedrijven vinden! Verdiep je eens goed in het gebruiken van led verlichting op kantoor. Je bespaart hier een hoop geld mee!

Schakel een SEO specialist in

Met alleen een mooie website verover je niet het internet. Hiervoor zal er aardig wat werk verricht moeten worden. Maar hoe kom je er nu achter wanneer een website juist ingesteld staat? De belangrijkste vraag; wanneer weet je dit? Je zou zelf op onderzoek kunnen gaan via het internet. Uiteraard is een SEO specialist inschakelen het beste wat je kunt doen. Niet alleen gaan zij voor resultaten. Ook zorgen zij ervoor dat jij volledig wordt ontlast. Wel zo fijn om te weten dat jij jouw focus elders op kan richten.

 

Waarom een expert inschakelen?

 

Je hebt recent een website laten ontwikkelen. De hoogste tijd om online meer succes te boeken. Helaas kom jij er vrijwel meteen achter dat er geen bezoekers op de website komen. Zonde, want de kosten voor een website maken is behoorlijk hoog. Door een SEO specialist in te schakelen word je niet alleen snel geholpen. Ook zorgen zij ervoor dat je sneller gevonden wordt in Google. Het belangrijkste blijft natuurlijk wel dat de website op de juiste manier ingesteld staat. Gebeurt dit niet? Dan heeft het vrijwel geen nut om hier actief mee bezig te zijn. Let er dus op dat jouw SEO specialist het werk ook goed en vakkundig weet op te pakken. Zo kan je bijvoorbeeld terecht bij Ompro, maar ook andere specialisten beschikken over deze kennis. 

Behaal meer succes door meer werkgeluk

Nextmagazine

Gelukkig zijn op werk is belangrijk, niet alleen voor je eigen ontwikkeling, maar ook voor de organisatie waar je werkzaam voor bent. Werk is voor veel mensen een substantieel deel van hun leven, dus daar mag je best kritisch naar kijken. In tijden als deze hebben veel werkgevers geluk van de werknemers al hoog op de agenda staan. Er komt vaker de focus te liggen op een goede werk-privé balans, wat door het vele thuiswerken soms als erg lastig kan worden ervaren. Ook bij veel technische banen kan de werkdruk soms hoog oplopen en het is fijn om te weten dat werkgevers zich inspannen voor het werkgeluk van haar medewerkers. Echter, werkgeluk heb je natuurlijk ook zelf in de hand. Het draait namelijk allemaal om positieve energie krijgen van de dingen die je doet, terwijl je de negatieve energie juist wegdrukt. Onderstaand volgen een aantal tips die je vandaag al kunnen helpen bij het vergroten van het werkgeluk.

1. BEWEEG VEEL

Maak ‘s ochtends of ‘s middags een wandeling, neem de trap in plaats van de lift of doe mee met een bootcamp: zorg er in ieder geval voor dat je geregeld van je werkplek afkomt. Neem 10-15 minuten voor jezelf – of het nu gaat om meditatie, wandelen, stretchen, of naar muziek luisteren. Als je jezelf quality time gunt, kan je minder opwinding voelen met betrekking tot werk en zal je ook minder stress ervaren.

2. INVESTEER EN MOTIVEER

Veel mensen zijn ongelukkig bij hun huidige baan omdat ze niet hebben ingespeeld op wat hen fundamenteel motiveert – ze missen een gevoel van betekenis in hun werk of verbondenheid met hun team. 

Denk dus goed na over hoe jij plezier, succes en voldoening definieert en kijk daarna goed hoe dat verband houdt met wat u op het werk doet. Misschien is er een gat tussen wat jou nou echt motiveert en hoe de verhouding is tot de projecten waaraan je meewerkt of de teams waarbij je betrokken bent. Je gaat met veel meer plezier naar je werk als je weet dat je wordt verwelkomd door een groep vrienden, in plaats van een groep mensen waar je helemaal niets mee hebt.

3. ZET JE ONTWIKKELING CENTRAAL

Zoals veel ervaringen in het leven, begint gelukkig zijn op het werk met hoe je mentaal naar je baan en de mensen met wie u werkt, kijkt. Zet je professionele ontwikkeling op de eerste plaats, geluk op je werk is weten dat je kunt groeien en leren binnen het bedrijf. 

Professionele ontwikkeling kan van alles zijn, van lessen volgen tot weten hoe je een goede manager kunt worden. Bij veel technische vacatures staat professionele ontwikkeling dan ook hoog aangeschreven. Stel hierbij ook deadlines voor jezelf, het motiveert je om door te groeien binnen een tijdskader.