Next Magazine
Image default
Bedrijven

VoIP is de telefoonoplossing voor elke ondernemer

Contact tussen de klant en het bedrijf of de organisatie is essentieel voor elke ondernemer. Tegenwoordig is flexwerken de trend en steeds meer mensen werken vanaf huis of vanaf verschillende locaties. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er een einde lijkt te komen aan het aloude bellen via een vaste telefoonlijn. De ouderwetse telefooncentrales met alle kabels en ongemakken via ISDN-lijnen zien we steeds minder. Voice over IP of kort gezegd bellen via internet heeft voor steeds meer ondernemers de voorkeur en niet zonder reden, want er zijn vele voordelen verbonden aan een hosted VoIP oplossing.

Niet meer afhankelijk van locatie met VoIP

Uiteraard is het prettig dat je via door via het internet te bellen niet meer afhankelijk bent van een locatie. De telefooncentrale bevindt zich dan ook in een cloud en is vanaf over ter wereld toegankelijk, zolang er maar een internetverbinding is. Dit geeft medewerkers onder andere de mogelijkheid om ook vanaf huis of flexibele werklocaties de bedrijfstelefoon te bedienen en op te nemen. De bereikbaarheid voor klanten kan hierdoor vaak worden uitgebreid, want het is voor veel mensen een stuk aantrekkelijker om bijvoorbeeld stand-by diensten of nachtdiensten vanuit huis te kunnen werken.

Betere dienstverlening met zakelijke telefonie via VoIP

VoIP zakelijk oplossingen worden meestal in een contractvorm afgesloten, waardoor de kosten aanzienlijk makkelijker te controleren zijn. Als ondernemer weet je precies waar je aan toe bent voor de rest van het jaar en de kosten variëren niet, ongeacht het gebruik. Naast het feit dat de kosten constant zijn, zijn deze overigens ook vaak een stuk goedkoper dan via de traditionele vaste lijnen. Een ander bijkomend voordeel, is dat zakelijke telefonie via VoIP ook op het gebied van de dienstverlening richting klanten vaak een goede keuze is. Er zijn oneindig veel mogelijkheden met betrekking tot het instellen van keuzemenu’s en het opnemen van voice recordings om de klant sneller van dienst te zijn en de wachttijden te verkorten.