|
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Een bekende uitspraak. Sommige fouten zijn groter dan de anderen en sommige fouten laten meer gevolgen achter. Zo kunnen fouten zich openbare in de financiën, emoties, maar ook de veiligheid. Dit zijn natuurlijk allemaal zaken die je wilt voorkomen. Ook is het mogelijk dat andere onverwachte gebeurtenissen zich voordoen, waardoor de veiligheid in gevaar komt. Dit artikel gaat in op de veiligheid op en om de werkvloer. Voor iedere branche of tak zijn er dingen waar je op kunt en moet letten om dit te waarborgen. Wij hebben een aantal belangrijke aandachtspunten voor je op een rijtje gezet. Een vluchtrouteJe wilt er natuurlijk niet aan denken, maar het kan voorkomen dat er brand is in het gebouw waarin je werkzaam bent of dat er een andere reden is waarom je de gewone in- en uitgangen niet kunt gebruiken. Om die reden is het te allen tijde belangrijk om een vluchtroute en nooduitgang te hebben. Zorg ervoor dat deze route en deuren bij iedere (nieuwe) werknemer bekend zijn. Hulpmiddelen bij noodWe zijn het steeds meer verplicht om bepaalde hulpmiddelen binnen het bedrijf te hebben, die hulp bieden bij nood. Hiermee waarborg je de veiligheid. Zo is het belangrijk om in geval van brand de beschikbaarheid te hebben over een brandblusser en blusdeken. Doet zich een medisch noodgeval voor? Naast de EHBO-doos als basis, is ook een AED-apparaat van belang. Dit apparaat kan worden gebruikt bij een hartstilstand en kan bij snelle inschakeling daadwerkelijk levens redden. Het is niet verplicht, maar wel zeker aan te raden. Wederom is het van belang dat iedereen binnen het bedrijf deze hulpmiddelen weet te vinden. Kennis en kundeTen slotte is het van belang dat je binnen je organisatie mensen hebt die in geval van nood of andere situaties weten wat ze moeten doen. Denk hierbij in ieder geval aan een BHV-cursus, maar ook sociale hygiëne in de horeca en een VCA examen voor mensen in de bouw of fabrieken. Kap Opleidingen kan je hier gegarandeerd meer informatie over geven. Aanwezige kennis en kunde draagt in eerste instantie al bij aan het gevoel van veiligheid. Kortom, veiligheid staat voorop. Altijd. Zorg ervoor dat jouw werknemers zich veilig voelen, veilig kunnen werken en in noodsituaties veilig weten te handelen. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Domeinnaam registratie Domeinnaam registratie Een domeinnaam registreren is vaak de eerste stap die je doet om een website op te starten. Natuurlijk moet je wel eerst...
- Een goede lamellenafdekking voor je zwembad Als je een eigen zwembad in de tuin hebt liggen, dan is de zomer de ideale tijd om er weer gebruik van te maken. Het...
- De vragen die opspelen bij een rieten dak Je wilt toch eens wat anders doen met je dak en je kiest er voor om voor een rieten dak te gaan. Er komen een...
- Plastische chirurgie voorkomt klachten Hoofdpijn is een veelvoorkomend probleem en waar niet altijd een oplossing voor is. Een dokter adviseert meestal om een paracetamol in te nemen en op...
- Hoe raak je de potentiele klanten niet kwijt? Iedereen heeft een telefoon nodig en dus ook een bedrijf, het is dan wel de bedoeling dat je altijd bereikbaar bent. De laatste tijd zie...
- Zaken doen met Rusland een communicatie probleem? Cursus zakelijk Russisch Het gebeurt vaak dat Nederland zakendoet met Rusland. Rusland staat namelijk bekend om zijn aardolie en aardgas, waar Nederland veel gebruik van...
