Er wordt een onzeker toekomst geschetst op het moment. Ondernemers zijn voorzichtig. Veel bedrijven zijn geneigd negatief te kijken naar de toekomst. Toch roept een crisis op tot ander gedrag. Namelijk het gedrag van verandering en optimisme. Alleen zo kun je het bedrijf overeind houden. En dit weten freelancers maar al te goed. Zij behoren zeker niet tot de groep negatievelingen. Ze zijn ook ondernemers. Over het algemeen zijn zij bijzonder positief en hebben zin in de toekomst. Het merendeel van de freelancers zijn positief over hun toekomst. Waarom? Wij vertellen je het graag. ZelfverzekerdEen freelancer is zelfverzekerd. Waarom? Simpelweg omdat zij zich hebben ontwikkeld in een specifiek vakgebied. Hierdoor hebben zij ontzettend veel kennis en dat is waardevol. Daarnaast werkt een freelancer graag aan terugkerende klanten. Ze willen graag dat de opdrachtgever de meerwaarde van hen ziet. Kwaliteit is ontzettend belangrijk. Doordat freelancers kennis en kwaliteit bieden, komen veel opdrachtgevers graag bij ze terug. En zelfs in tijden van crisis merken freelancers dat ze veelvuldig opnieuw worden gevraagd. Daarnaast raden deze opdrachtgevers hen graag aan bij anderen. Mond tot mond reclame is de beste reclame die je kunt krijgen. VeerkrachtHet merendeel van de freelancers heeft vertrouwen in veerkrachtigheid. De economie is veerkrachtig volgens de freelancers. Ze verwachten na de dip van dit jaar weer een opleving. Bij deze opleving zijn freelancers belangrijk. Want met een interim professional start je gemakkelijk de boel weer op. En deze veerkracht geldt niet alleen voor de economie, maar ook voor bedrijven. Bedrijven pakken graag in deze tijd hun strategie aan. Of kijken hoe ze hun team kunnen optimaliseren. Freelancers worden steeds meer ingehuurd voor verander- en innovatietrajecten. Niet iedereen is positiefHoewel het merendeel van de freelancer positief is, is 25% niet zo positief. Ze zien hun toekomst somber is. Dit komt door bezuinigingen en projecten die worde uitgesteld. Deze freelancers bevinden zich vaak in branches die harder zijn getroffen door de crisis. Hierdoor hebben deze freelancers het moeilijker. Toch moeten we onthouden dat freelancers creatief zijn. Deze ondernemende mensen vinden eigenlijk altijd wel een manier om aan het werk te blijven. En natuurlijk om zich te blijven ontwikkelen. Zodat hun kwaliteit en kennis blijven stijgen. |
