Het toekomstbeeld

Veel winkeliers hebben er de afgelopen jaren enorm veel concurrentie bijgekregen. Niet zozeer van een nieuwe winkelier om de hoek maar van de vele online winkels die er zijn bijgekomen. Om toch nog je klanten te behouden zal de winkelervaring cruciaal worden. Concurreren op prijsgebied met online winkeliers is simpelweg niet realistisch want dit is nooit vol te houden. Doordat online ondernemers geen last hebben van bijvoorbeeld huurkosten kunnen zij bijna altijd een lagere prijs aanbieden dan de concurrent met de fysieke winkel. Wil je als ondernemer van die mooie fysieke winkel dus dat mensen nog steeds hun jeans bij jou kopen dan is een unieke winkelervaring van het grootste belang! De algehele winkel performance moet dus omhoog en dit zal dan uiteindelijk moeten  resulteren in betere Retail analytics van de winkel.

Dat het online shoppen een ontwikkeling is die niet tegen te gaan valt bewijst het nieuws van afgelopen week wel. Het streng communistische Noord-Korea heeft namelijk voor het eerst een webwinkel voor de burgers geopend. Als zelfs de Noord-Koreanen er aan gaan geloven dan is de ontwikkeling echt niet meer te stoppen. Noord-Korea heeft het namelijk niet zo op al die westerse zaken. Het land leeft daarom al jaren geïsoleerd en toegang tot het wereldwijde web is nog steeds een utopie want  er is enkel en alleen een binnenlands intranet waar ook enkel de elite van Noord-Korea toegang tot heeft.

Als inwoner van het communistische land heb je tot op heden ook nog niet zo heel veel aan je mooie smartphone. Er zijn namelijk alleen een beperkt aantal binnenlandse websites te bezoeken zoals die van de staatskrant en de staatsuniversiteit. Maar online shoppen wordt dus langzaam geïntroduceerd in het land. Met deze ontwikkeling in het achterhoofd kun je als Nederlandse ondernemer maar beter de strijd tegen het online winkelen stoppen en zorgen voor een unieke winkelervaring!

http://www.crumbbase.nl/