Laden...

4 tips om je klantenservice te verbeteren

Inhoudsopgave:

Wanneer je ondernemer bent, of wanneer je bij een bedrijf werkt, is het logisch dat de klanten het allerbelangrijkste onderdeel van de onderneming zijn. Zonder klanten, zal je geen geld verdienen en zou je ook het bedrijf niet kunnen onderhouden. Om een goede band met je klanten op te bouwen, dien je een persoonlijke en professionele klantenservice te hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je de klantenservice kunt verbeteren? Dat is vaak namelijk makkelijker gezegd dan gedaan. In deze blog krijg je 4 handige klantenservice tips, waarmee je de klantenservice van je onderneming direct kunt verbeteren.

1. Zorg voor het beste personeel

De klantenservice is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Dit is het aanspreekpunt waar klanten met vragen of klachten terecht komen. Het is dan ook belangrijk dat de klant op de juiste manier te woord wordt gestaan en dat er direct naar oplossingen wordt gezocht. Kies warme, empathische werknemers uit voor de klantenservice. Wanneer klanten zich gehoord voelen, zullen ze een negatieve ervaring minder lang onthouden.

2. Start met een sterke basis

Zorg ervoor dat je klantenservice personeel met goede software uit de voeten kan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Customer Service software. Dit maakt het werk van de klantenservice makkelijker en fijner om te doen. Daarnaast kunnen gesprekken of klachten direct opgeslagen worden in het systeem. Zo weten nieuwe werknemers wat er speelt en kunnen ze terugkijken welke oplossingen voor nieuwe problemen eerder zijn gebruikt.

3. Kies voor een persoonlijke aanpak

Het werkt altijd beter om klanten persoonlijk te benaderen. De klantenservice dient uit te stralen dat ze voor iedere klant alle tijd nemen, die nodig is om een vraag te beantwoorden of een probleem op te lossen. Het is voor de klanten fijn om zich niet als een nummertje behandeld te voelen, maar echt als persoon. Daarnaast is iedere vraag of klacht uniek, wat ook een unieke aanpak vereist.

4. Zorg voor een optie om aan feedback te komen

Soms vragen bedrijven je na een contactmoment met hen of je ze wil laten weten wat je van het gesprek vond. Op die manier leert het bedrijf wat er goed gaat bij de klantenservice en waar klanten nog tegenaan lopen. Feedback is erg waardevol, aangezien je dan je klantenservice geheel op de wens van je klanten kunt gaan opstellen. Wanneer je dit goed doet, krijg je meer tevreden klanten en zal je bedrijf organisch groeien.

 

Tags:

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

Je verhuurt één of meerdere accommodaties en staat op verschillende platforms? Dan weet je hoe snel je moet schakelen tussen tarieven aanpassen, beschikbaarheid bijhouden en

Nieuwe medewerkers willen snel bewijzen dat ze op hun plek zijn, terwijl managers hun investering graag vlot terugzien. Klassieke presentatie-marathons slorpen energie op en laten

Zoek je een bureaustoel die je helpt om langdurig comfortabel te werken? Dan is de bureaustoel RH Logic 400 een uitstekende optie. Deze stoel is

Waarom toegangscontrole essentieel is in de zorg  Zorginstellingen hebben te maken met een complexe en dynamische omgeving. Patiënten, bezoekers, artsen en andere zorgmedewerkers bewegen zich

Wat is brand activation en waarom is het belangrijk?  In een wereld waarin consumenten dagelijks worden overspoeld met reclames en marketingboodschappen, is het een uitdaging

5 voordelen van Lunchpods voor werkgevers Als werkgever weet je hoe belangrijk het is om een fijne werkomgeving te creëren. Werknemers die zich goed voelen

Als ondernemer wil je dat je administratie soepel en efficiënt verloopt. Het bijhouden van de financiële cijfers kan echter een tijdrovende klus zijn, vooral zonder

De wereld van technologie verandert snel, en jij moet je daarop voorbereiden. Het volgen van een AI lezing kan hierbij een belangrijke rol spelen. Kunstmatige

De zoektocht naar een droombaan is tegenwoordig anders dan vroeger. Waar het vroeger gebruikelijk was om jarenlang bij dezelfde werkgever te blijven, is er nu

In de wereld van mode en accessoires zijn er altijd innovaties die het leven gemakkelijker en stijlvoller maken. Een van deze innovaties is de riem

Elastische veters zijn een revolutionaire oplossing die steeds meer mensen aanspreekt. Deze slimme, rekbare veters bieden niet alleen gemak, maar ook tal van andere voordelen

De overstap van traditionele verlichting naar LED-verlichting binnen werkplaatsen, magazijnen en fabrieken ligt voor de hand: LED-verlichting kent vele voordelen.  Een van de belangrijkste redenen om te

 Het symposium, dat normaal gesproken bekendstaat om zijn technische presentaties en zakelijke discussies, koos dit jaar voor een meer ongebruikelijke afsluiter om de deelnemers een

Tijdelijk werk is een werkarrangement waarbij een baan voor een vooraf bepaalde tijd wordt uitgevoerd, vaak geregeld via een interim opdrachten vacature die specifiek voor

Palletliften worden gebruikt om pallets met goederen tussen verschillende verdiepingen te vervoeren in magazijnen, distributiecentra, en fabrieken. Hoe ziet zo’n proces eruit?  Werking van Palletliften

Als bedrijfseigenaar of -manager is het beheren van afval een belangrijk aspect van de dagelijkse operaties. Het correct afvoeren van afval is niet alleen essentieel

Koffie op het Werk: Kies voor Kwaliteitskoffie met een Koffiemachine voor op Kantoor Als je een kantoorbaan hebt, is de kans groot dat je dagelijks

Het Belang Van Flexibele Vaardigheidstraining In De Moderne Werkomgeving In de hedendaagse dynamische werkomgeving is het essentieel om over een uitgebreid scala aan vaardigheden te